joelririmasse.reismee.nl

São Paulo & Rio de Janeiro

Al mijn trips zitten er inmiddels op. São Paulo was leuk. Het is echt een hele grote stad met veelste veel inwoners. Ik was gewend om, net als in alle andere steden, om gewoon te gaan lopen en zo alles een beetje te verkennen. Heb een aantal pogingen gedaan, maar de stad is te groot. Er staan ook alleen maar lelijke grote hoge gebouwen. En overal maar dan ook echt overal is het druk. Is ook niet heel gek met iets van 10 miljoen inwoners, maar als je ertussen loopt wordt je gek :p

Alleen in het stadspark was het heerlijk rustig. Dan merkte je niet dat je in z'n grote en drukke stad bent. Heb daar weer is sinds lange tijd gefietst samen met Chetna. Met haar ben ik ook naar een van de hoogste gebouwen geweest, zodat een vanaf het panorama terras de hele stad konden zien. Ook had ik weer afgesproken met Leandro. Net als vorig jaar zaten wel weer tot vroeg in de ochtend te drinken :) Was weer een geslaagde reis naar São Paulo!! :p

Rio de Janeiro is echt een hele andere stad. Op de dag dat ik aankwam was er in de avond een voetbalwedstrijd tussen Flamengo en Vasco. Ben daar met een paar Engels jongens heen geweest. Gelukkig zaten we in het goeie vak, want Flamengo won met 1-0. Mocht ook niet voor een andere club zijn, want in het opvanghuis Amai dronk ik altijd uit een Flamengo beker :p

Verderd daar lekker op het copacabana strand gelegen en o.a. de suikerberg, Christ Redeemer en de Lapa steps bezocht. Ooh ja ik heb daar trouwens in de kleinste hostelkamer ooit gelegen die ik ook nog is moest delen met 11 andere. De kamer was echt een chaos :p

Inmiddels ben ik weer in Maceio en heb ik alweer twee dagen met de jongens van Amai doorgebracht. Het was net alsof ik niet was weggeweest. Gisteren nadat ik was aangekomen, direct naar het hostel gegaan om in te checken en daarna gelijk door naar de jongens. Ze wilde gelijk al mijn foto's zien en alles weten over mijn stedentrips. Daarna gingen weer naar een museum en een theatervoorstelling die in het Frans was, waar wel allemaal niets van begrepen haha.

Ik ben blij dat ik eerder terug ben gegaan om zo met mijn maatjes van Amai mijn laatste week in Brazilië door te brengen. De drie maanden zitten er helaas al bijna op! Het is echt veelste snel gegaan :(

Reacties

Reacties

Jose

Hey Joël de laatste dagen van je geweldige reis zijn ingegaan. Ik wens je nog veel plezier en de groetjes aan je jongens. Ik weet zeker dat je heel snel daar weer gaat kijken. Maar ...... wij zijn ook weer blij als we je weer zien hoor. Groetjes José

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active