joelririmasse.reismee.nl

MUITO OBRIGADO!!

Het is zover! Vandaag zal helaas mijn laatste dag in Brazilië zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat de afgelopen drie maanden echt ongelooflijk gaaf en bijzonder waren! Ik kwam naar Brazilië om vrijwilligerswerk te doen en het is de beste zomer ooit geworden. De zes weken die ik door gebracht heb met de jongens van Amai waren echt bijzonder! Ik heb er 17 nieuwe broertjes bij gekregen :) De afgelopen week ben ik weer elke dag naar de jongens gegaan. Van 09:00 tot 22:30 uur. Lange dagen maar super leuk! Spelletjes spelen, naar het strand, voetballen etc. De afgelopen dagen waren er ook drie jongens jarig. Mijn maatje Douglas, Jonata en Davi. Voor alle jongens uiteraard wat gekocht. Een grappig moment op de verjaardag van Douglas. We gingen die dag naar het strand en nadat we gevoetbald hadden zaten we met zijn tweeën ergens te rusten. Opeens zei die: Tio, vandaag ben ik 15 geworden, hierna wordt ik 16, 17, 18, 19 en als ik 20 ben dan kom ik je opzoeken in Nederland! Haha Alle jongens wilde mij de laatste week nog van alles vertellen en laten zien. De hele dag door zitten er een paar jongens om me heen. Erg grappig en leuk. Gelukkig begrijp ik ze nu veel beter dan in mijn eerste week :p Met Douglas heb ik weer veel aan rekenen gedaan. Hij heeft mij weer leren rekenen op de ouderwetse manier :p Ook was hij afgelopen week mijn Portugeese leraar. Hij schreef woorden op het schoolbord en ik moest uitleggen wat de woorden betekende. Ook liet hij me verhaaltjes lezen. Als mijn uitspraak niet goed was moest ik net zo lang doorgaan totdat ik het goed zei. Als ik de woorden niet goed uitsprak dan deed hij alsof ie mij niet hoorde hahaha Hij was super streng!! :p En met mijn maatje Wellingthon heb ik veel geoefend met Engels. Zo grappig hij komt elke keer naar me toe en zegt dan een woord in het Engels en vraagt dan hoe je dat woord in het Portugees zegt. Maar soms begrijp ik hem niet omdat zijn uitspraak in het Engels niet goed is. Alle jongens willen ook telkens weten hoe je iets in het Engels zegt of ze hebben iets gehoord op TV en willen dan weten hoe je het in het Portugees zegt. Zo houden ze mij wel bezig :p Ze vergeten ook steeds dat vandaag toch echt mijn laaste dag is. Dan vragen ze weer Tio we gaan dit weekend weer naar het strand he? Mijn kleine vriend Daniel wil met me mee naar Nederland. Dan vraagt hij: Tio, wil je met Fernando (de directeur) praten? Ik zal ze echt gaan missen mijn maatjes! Maar ik kom weer terug om ze op te zoeken. Mijn reis naar Brazilië is dan ook meer dan geslaagd. Heb leuke mensen leren kennen vanuit de hele wereld. Voordat ik vertrok had ik nooit gedacht dat het zo gaaf zou worden. Iedereen die er over nadenkt om zoiets ook te gaan doen, raadt ik aan om gewoon te gaan! Het was echt een super ervaring die ik nooit zal vergeten. Muito obrigado Brasil!! Ate à proxima!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active