joelririmasse.reismee.nl

Update

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal met jullie heb gedeeld. Het gaat hier nog steeds prima. Verblijf sinds een week in een eigen appartement. Bevalt goed, alleen moet ik nu zelf zorgen voor ontbijt en avondeten :( haha Het vrijwilligerswerk is nog steeds erg leuk en elke dag met de jongens is bijzonder. Het is gaaf om te zien dat de meeste inmiddels het alfabet kennen. Omdat ik elke dag met ze doorbreng leer ik ze allemaal erg goed kennen en zij mij. Ik moet wel aardig aan de bak met Portugees spreken, want ze willen allemaal van alles van me weten. Soms heb ik geen idee waar ze het over hebben. Dan is het wel jammer dat ik de taal nog niet helemaal beheers. Maar ze proberen het dan toch aan me uit te leggen zodat ik het vaak toch begrijp. Vandaag was een bijzondere dag. Normaal gesproken geef ik een klein uurtje les op maandag en gaan we daarna voetballen. Vandaag echter niet, er was een soort van vergadering met de directeur. Tijdens deze vergadering vertelde de directeur het een en ander en werden er verkiezingen gehouden voor coördinator schoonmaak en coördinator algemeen. De jongens konden zich hiervoor verkiesbaar stellen. Daarna hielden ze een korte toespraak en kon er gestemd worden. Het was voor mij lastig om bij te houden wat er nu precies allemaal gezegd werd. Het ging soms te snel haha Daarna moesten we allemaal in een kring staan en hielden we elkaars handen vast. Ik had nog niet helemaal door wat de bedoeling was, maar kwam er al snel achter dat iedereen een voor een ging bidden. Nu ben ik totaal niet gelovig, maar kon natuurlijk geen nee zeggen. Het was bijzonder om te horen dat een aantal jongens mij bedankte in hun gebed. Ook de directeur bedankte me uitgebreid. Voelt erg goed om te horen dat ze mijn hulp waarderen. Toen het mijn beurt was heb ik hun bedankt voor hun gastvrijheid en voor deze bijzondere ervaring. Omdat het al vrij laat was werd ik uitgenodigd om te blijven eten met de jongens. De jongens wilde graag dat ik zou blijven en nu hoefde ik niet zelf voor het avondeten te zorgen haha. De zoete aardappelen met kip smaakte prima :) Morgen neem ik de jongens mee naar de bioscoop. Ze konden kiezen tussen Madagascar 3 of Ice age 4 en kozen bijna allemaal voor de laatste. De film is in het Portugees dus ik hoop dat ik het kan volgen haha. De directeur zorgt voor het transport en ik neem een vriend Alex mee die me wilde helpen. Alle 16 jongens gaan mee naar de bios. Iedereen die een donatie heeft gegeven: Muito Obrigado!! Verder ben ik vooral aan het Chillen. Helaas zijn er al een aantal vrienden alweer vertrokken (Dalila en Adam). De tijd gaat erg snel nu, ben nog 3 weken in Maceio en dan ga ik reizen :) Hoe is het daar? Tchau!!

Reacties

Reacties

jcmguit@gmail.com

Jee Joël wat een verhaal zeg en wat goed van je om die jongens zo te helpen. En dat ze zo blij met je zijn is te begrijpen dat zijn wij ook hè ha, ha. Nou Joel veel succes nog met je Portugees leren en de jongens. Maak er wat moois van. Groetjes José

Char

Shit.. ik ben mijn donatie vergeten! Sorry :$

Erik Verschoor

Hoi Joel, net je laatste updates gelezen. Ben erg onder de indruk van je verhalen over het opvanghuis en het werk dat je daar voor de jongens doet. Petje af. Lijkt me inderdaad erg dankbaar werk. Heb je de Portugese taal inmiddels al aardig onder de knie? Ik wens je veel succes, en natuurlijk plezier, de komende weken als je weer uit Macelo vertrekt en die Braziliaanse steden gaat bezoeken.

Geniet ervan!

Hartelijke groeten,

Erik Verschoor

Joyce

He Joel,

Zit ook met een brok in mijn keel je verhalen te lezen (m.n. dan het afscheid van "je" jongens). Hoop dat je nu ook nog zo geniet van de rest van je reis. Het is in ieder geval al zeer bijzonder om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Maak er nog wat moois van...

Groetjes Joyce

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active