joelririmasse.reismee.nl

Salvador

De eerste week in Brazilië is voorbij gevlogen en zit er alweer op. Heb de laatste 4 dagen doorgebracht in Salvador - Bahia. Ben daar naar toe gegaan samenmet Dalila (Amerikaanse) en Valentina (Colombiaanse). Zij hadden deze trip op de planning staan en vroegen of ik mee wilde.Zo zat ik ineens 8 uur in de bus naar Salvador. In Salvador hebben we vooral aan cultuur gedaan. Het is een historische stad, vooral met betrekking tot slaven. De stad is ook bekend geworden nadat Michael Jackson daar declip voor 'They don´t care about us' opnam. De stad is mooi maar erg oud en de gebouwen worden niet onderhouden. We hebben met de boot ook nog twee eilanden bezocht.

Een week geleden zat ik nog in Nederland en nu zat ik op een boot te chillen met een super mooi uitzicht en een livegroep die samba muziek aan het spelen was. Ook de zonsondergang in Salvador vanaf de vuurtoren was te mooi. Kan het nog beter?

Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat alles super super super traag gaat hier. Als je iets wil doen moet je er hierruim de tijd voor nemen. Ergens eten of drinken bestellen duurt lang, maar het duurt nog langer voordat je het krijgt haha. De bus pakken is hier is ook grappig. Ze kennen geen bustijden. Als je weet welke bus je moet hebben en waar ie rijdt, dan moet je zorgen dat je ergens op de route zorgt dat je chauffeur je ziet. Je moet dan direct de bus inspringen want anders heb je alweer gemist. De bussen zitten ook overvol. Ze hebben geen treinen of trams hier. En een taxi nemen is niet goed voor je hart haha. Volgens mij heeft iedereen zijn eigen regels voor in het verkeer.

Deze week wil ik meer plaatsen in Maceio gaan bezoeken. Ze hebben hier meerdere stranden die supermooi schijnen te zijn. Heb het vandaag ook over het vrijwilligerswerk gehad. Er is een project met jongens van 10 tot 15 jaar waar ik zou kunnen werken. Ga er deze week of volgende week een dagje heen om te kijken of het wat is. Maar heb al van een jongen gehoord dat het een goed project is. Verder ga ik zoveel mogelijk aan mijn Portugees werken. Zal binnenkort wat foto´s plaatsen van mijn familie.

Tchau!

Reacties

Reacties

Milou

Leuk Joel! Maak ons maar jaloersss! Hier regent het weer eens... Enjoy!

Demian & Stephanie

Leuk om weer een verhaal te lezen. In mijn mail komt een bericht over je update.. Je naam lijkt echt Braziliaans want hij pakt de ë niet. Super dat je nog veel tijd hebt, buiten je taalcursus, om zoveel cultuur op te snuiven. Geniet met volle teugen, maar dat komt wel goed denken we zo..

Lucas

Wat leuk man, het klinkt echt als een mooi start. Hou ons up-to-date, blijft leuk om dit soort verhalen te lezen als je aan t ploeteren bent op je herkansingen ;)

Veer

Genoeg meegemaakt joel, kom maar weer terug ;) neeee ga nog maar heel veel leuke dingen meemaken die ons jaloers kunnen maken! Gelukkig gaat alles meer dan goed met je! Je vrijwilligerswerk pakt vast goed uit :)

Kus

Sylvester

Klinkt allemaal vet hoor!!!

Sheila

Ik ben jaloers!! Klinkt allemaal hartstikke leuk. Zo te horen heb je je draai al gevonden :). Heel veel plezier ;)!

Sandra den Arend

Ziet er goed uit. Leuk je reisverslag te lezen en je foto's te bekijken.

José Guit

He hallo, erg leuk om zo met je mee te reizen. We zijn natuurlijk jaloers op je. Geniet ervan en heel, heel veel plezier. Groetjes

Hatis Dur

Hey joel, ziet er geweldig uit.geniet ervan!groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active