joelririmasse.reismee.nl

Eerste update!

Ola,

Na een lange reis ben ik veilig aangekomen in Maceio. Op het vliegveld werd ik opgewacht door een taxi-chauffeur en maakte ik kort kennis met mijn gastgezin.

Ik verblijf in het appartement van de familie De Oliveira Cerqueira. Mijn nieuwe familie bestaat uit hun zoon, twee honden en een kat. Ze zijn echt super aardig. Communiceren gaat nog erg lastig. Ze spreken geen Engels en ik (nog) nauwelijks Portugees. Meteen na aankomst lieten ze me van alles zien en vertelden er hele verhalen bij. Af en toe begrijp ik een paar woordjes, maar het gaat allemaal erg snel.

Ze zorgen hier goed voor me. Om de paar minuten komt Senhora Aglasonia met eten en drinken aanzetten. Ook het ontbijt was behoorlijk veel: brood, pizza, gebakken eieren, cornflakes, veel fruit en nog meer. Zelfde voor het avondeten: een schaal pasta genoeg voor meerdere personen. Als ik niet genoeg eet krijg ik te horen dat ik meer moet eten want ik ben zo lang. Mijn bord blijft ze maar vol leggen. Ik probeer beleefd aan te geven dat ik toch echt genoeg op heb en zoveel eten niet nodig is haha.

Gisteren de buurt verkend en na het avondeten met senhora een rondje door de wijk gelopen en even langs de supermarkt gegaan. Dit bleek een test te zijn haha, terwijl we door de winkel liepen wees ze van alles aan en zei de betekenis in het Portugees. Ik herhaalde braaf alle woorden. Ook tijdens het ontbijt vannochtend kwam alles wat op tafel lag ter sprake. Zo kon ik goed oefenen zei ze. Ik denk dat hun motto is: zoveel mogelijk in het Portugees tegen hem praten dan leert ie het vanzelf wel. Hopelijk hebben ze gelijk haha.

Het is hier erg mooi allemaal. Het strand en de zee helemaal! Als ik uit mijn raam kijk kan ik de zee zien. Geen straf om hier de komende 8 weken te verblijven.

Vannochtend mijn eerste les Portugees gehad. Mijn leraar heet Cicero en ik heb les met marc (Nederlander) en Dalila (Amerikaanse). Verder zitten hier nog meer studenten uit verschillende landen. Het is een leuke groep. Vanavond hebben we afgesproken om wat te gaan doen met z´n allen.

Tot zover mijn eerste update. Ik zal binnenkort wat fotos plaatsen!

Hoe is het in Nederland? :)

Ate Logo!

Reacties

Reacties

Char

Foto's, foto's, foto's!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active